Dizel pumpe, odnosno tzv. Boš (Bosch) pumpe visokog pritiska goriva, čine srce svakog dizel motora a glavni zadatak im je da dozirano ubrizgavaju gorivo u cilindre i tako pokreću dizel motor. Mi u radionicama našeg servisa popravljamo dizel pumpe visokog pritiska, dizne (injektore, brizgaljke) i pumpa - dizne (jedinice za ubrizgavanje). Popravke obavlja stručno obučen tehničar koji radi u savremeno opremljenim radionicama za montažu, ispitivanje i dijagnostiku kvarova.
U radionici za montažu svaku dizel komponentu prvo rastavljamo i očistimo u ultrazvučnim kadama. Dijagnostifikujemo kvar, zamenjujemo istrošene delove, sastavljamo i pripremamo za kontrolno ispitivanje koje obavljamo na specijalnim uređajima za testiranje, u posebno opremljenom prostoru.
U okviru našeg servisa imamo i tzv. “čistu sobu” (clean room) neophodnu za servisiranje svih vrsta injektora (brizgaljki). U ovu prostoriju se ubacuje vazduh kroz specijalni filter te se na taj način ostvaruje nešto viši vazdušni pritisak u odnosu na spoljašnji, čime se onemogućava da u prostoriju dopru prašina i čestice nečistoće. Jedino pri ovakvim uslovima mogu se pravilno servisirati neki od injektora kao što su npr. common rail injektori.
U tzv. “čistoj sobi” se nalazi oprema koja predstavlja poslednju (treću) generaciju uređaja za popravku brizgaljki marke Bosch. Ovom opremom se vrše mikronska merenja a za njeno pravilno funkcionisanje neophodna je klimatizovana prostorija koja ima tačno određenu temperaturu vazduha.
Servisiranje pumpi visokog pritiska obavlja se u specijalnoj prostoriji u kojoj se nalaze ispitni stolovi marki Bosch i Hartridge. Nakon testiranja dizel komponente se vraćaju u montažno odeljenje gde se kompletiraju.
Bosch CP pumpe
Pumpa visokog pritiska ili CP pumpa je pumpa koja konstantno snabdeva rezervoar viskog pritiska (rail). Traženi pritisak je dostupan i pri niskim brojevima obrtaja. Najčešće Common Rail pumpe su radijalne klipne pumpe. Odredjena putnička vozila koriste i pojedinačne pumpe koje rade na nižim pritiscima. Modeli Bosch CP pumpi su: CP1, CP2, CP3 i CP4.
Karakteristike:
- Bosch CP4 pumpa je puma najnovije generacije.
- Postoje modeli sa jednim i dva elementa (CP4.1 i CP4.2).
- Regulacija količine se vrći sa strane dovoda goriva sa regulacionim ventilom, kao kod pumpi CP3 i CP1H.
- Kod motora sa većom zapreminom, koristie se pumpe sa dva elementa.
- Sa pumpama CP4 generacije, mogu se postići pritisci do 2200 bara.
Delphi CP pumpe
Sistemi Delphi common rail su široko primenjeni u našoj državi i okruženju, povećanjem broja vozila Renault, Dacia i Ford, na kojima je ovaj sistem najčešće zastupljen.
VDO CP pumpe
Iako ne toliko popularan kao Bosch ili Delphi, u poslednje vreme Siemens common rail sistemi ubrizgavanja dizel goriva postaju sve veći tržišni udeo, trenutno se ugrađuju na Ford, Peugeot, Citroen, Toiota, Renault, Dacia, vozila. Tokom vremena nemački proizvođač je proizvodio pumpe visokog pritiska pod različitim brendovima: Siemens VDO i nedavno Continental.
Denso CP pumpe
1995. godine Denso je prvi predstavio common rail sistem. Denso common rail karakterišu: visoki pritisak rada, niska potrošnja goriva, niska emisija CO2 i impresivne performanse.